Įėjote į savo būstą išvykus svečiams ir matote, jog butas nusiaubtas, kažkas sugadinta, sulaužyta, sudaužyta. Ir tikrai neatrodo taip, jog čia tiesiog įprasta nešvara, po svečio apsistojimo. Tuomet nepradėkite tvarkytis, o pirmiau užfiksuokite padarytą žalą ir užpildykite žalos atlyginimo formą. Nors formą užpildyti galima ir ne tą pačią dieną, realiai iki 60 dienų po svečio išvykimo, tačiau aš tai stengiuosi atlikti kaip įmanoma greičiau – jei svečias išvyksta 11:00, o aš formą užpildau 12:00, tai jau niekas nepasiginčys, kad čia kiti svečiai paliko netvarką.
Bet apie viską iš eilės.
Pirmiausia, viską kruopščiai nufotografuokite. Įvairiais rakursais, iš toli bendram vaizdui, iš arti konkrečiam sugadinimui. Kuo daugiau nufotografuosite, tuo geriau jausitės, jog viskas užfiksuota.
Paskaičiuokite nuostolius. Sudegino arbatinį – kiek kainuoja toks arbatinis? Sudaužė vyno taures – kiek tokios kainuoja? Sulaužė kavos staliuką – kiek tokio kaina? Išdaužė skylę sienoje – skambinkit meistrui ir išsiaiškinkit kiek kainuos ją užtinkuoti, nudažyti. Pririnkote 5 maišus šiukšlių – kiek kainuoja papildomas valymas? Žodžiu, turite turėti plius minus apytikslius skaičius.
Ir užbėgant už akių, jau tvarkymo ir pirkimo metu kaupkit visus čekius, sąskaitas. Jų prireiks, jei svečias nepadengs išlaidų, ir viskas pereis prie Airbnb tyrimo.
Kaip užpildyti formą?
Prisijunkite prie užsakymo puslapio. Ne prie žmogaus profilio, o prie pačio užsakymo. Puslapis atrodo taip:
Tuomet truputį žemiau yra pasirinkimas Siųsti pinigus arba prašyti pinigų. Paspaudus nuorodą atsidaro Problemų sprendimo centras, kuriame pasirenkate Prašyti pinigų.
Sekančiame žingsnyje pasirenkame priežastį, dėl ko norime pinigų. Jei kalbame apie daiktų sugadinimą ir pan, kas aptinkama po svečių išvykimo, pasirinkite Sugadinti ir trūkstami daiktai.
Toliau jau prasideda informacijos pildymas – kas sugadinta ir kiek kainuoja. Pirmame puslapyje žymite pagrindinį sugadintą daiktą, jei yra daugiau – aprašysite kitame puslapyje.
Toliau – nuotraukų pridėjimas. Sudėkite visas, kiek leidžia.
Sudėjus foto, sekantis žingsnis išsami pretenzija – išvardijami visi sugadinti daiktai ir kiekvieno jų taisymo ar naujo įsigijimo kaina. Dar kitoje žinutėje – informacija svečiui. Aš šią vietą pildau taip, jog prireikus perskaitytų ir Airbnb, tad rašau anglų kalba. Tačiau iš principo, nurodyta, jog žinutė svečiui, tad galite drąsiai rašyti ta kalba, kuria bendravote su svečiu.
Viską surašius belieka pasitikrinti visas detales, giliai įkvėpti paspausti paskutinį mygtuką, kuris išsiųs prašymą.
Kas toliau?
Svečias gali priimti, atmesti arba pasiūlyti kitą sumą. Svečiui suteikiamos 72 val išspręsti problemas su jumis tiesiogiai, derėtis ir pan. Visą susirašinėjimą laikykite Airbnb, nepereikite į kitas priemones (viber, whatsapp ar telefono žinutes). Jei jums nebus sumokėta per 72 valandas, tuomet reikės sugrįžti prie užsakymo, į Airbnb problemų sprendimo centrą ir čia pasirinkti, jog problemą toliau spręstų Airbnb.
Pačiai neteko, porą kartų kai kreipiausi, svečiai apmokėjo išlaidas iki perduodant spręsti Airbnb. Tačiau kiek teko skaityti užsienio grupėse, jei prašymas pagrįstas – nuostoliai padengiami.
Tad nereikia bijoti kreiptis dėl rimtų sugadinimų – jūs turite tam teisę!